Sunday 29 October 2017

Forex Peli Teoria


Game Theory. BREAKING DOWN Game Theory. Game-teoria luo kielen ja muodollisen analyysirakenteen tekemään loogisia päätöksiä kilpailuympäristöissä Termi peli voi olla harhaanjohtava Vaikka peli-teoria koskee vapaa-ajan pelejä, pelin käsite tarkoittaa yksinkertaisesti mitä tahansa interaktiivista tilannetta Jotka itsenäiset toimijat jakavat enemmän tai vähemmän muodollisia sääntöjä ja seurauksia. Peliteoriaehtojen muodollinen soveltaminen vaatii seuraavien tietojen tuntemusta riippumattomien toimijoiden identiteetistä, heidän mieltymyksistään, mitä he tietävät, mitä strategisia tekoja he voivat tehdä ja miten Jokainen päätös vaikuttaa pelin lopputulokseen Mallin mukaan voi olla tarpeen tehdä erilaisia ​​vaatimuksia tai oletuksia. Lopuksi jokainen riippumaton toimija oletetaan olevan järkevä. Pelitilanteessa on laaja valikoima sovelluksia, mukaan lukien psykologia, evoluutiobiologia, sota, politiikka , Taloustiede ja liiketoiminta Monet pelitilanteesta huolimatta pelieteoria on edelleen nuori ja kehittyvä tiede Talous - ja liike-elämässä. Game-teoria toi esiin talouden vallankumouksen käsittelemällä tärkeitä ongelmia aikaisemmissa matemaattisissa taloudellisissa malleissa Esimerkiksi uusklassinen talouselämä yritti ymmärtää yrittäjyyden ennakointia ja ei pystynyt käsittelemään epätäydellistä kilpailua Peliteoria käänsi huomiota tasapainoisesta tasapainosta ja kohti markkinoita Prosessissa. Peli-teorian jokaisen päätöksentekijän on ennakoitava päätöksentekijän reaktio Liiketoiminnassa tämä tarkoittaa sitä, että talouden toimijoiden on ennakoitava kilpailijoiden, työntekijöiden, asiakkaiden ja sijoittajien reaktiot. Esimerkki peliteoriaehdosta. Tee vastuulliset johtajat Applen iOS ja Google Android päättävät, aikooko tehdä yhteistyötä ja harjoittaa duopolistista valtaa älypuhelinten käyttöohjelmistojen markkinoilla. Jokainen yritys tietää, että jos ne toimivat yhdessä ja etteivät huijaa toisiaan, he voivat rajoittaa tuottoa ja nostaa hintoja, Jolloin nauttii tavanomaisen voiton yläpuolella. Vankilan ongelman yksinkertainen soveltaminen osoittaa Apple ja Google eivät voi ylläpitää vakaata tasapainoa, kun taas yhteinen yhteistoiminta, jopa epärealistisen olettamuksen alapuolella, ettei muita markkinakilpailijoita ole olemassa tai voisi olla olemassa. Tarkastellaan neljää mahdollista skenaariota. 1 Apple ja Google myivät sovitun summan, älä huijaa eikä nauti Normaalia enemmän. Apple myy vain sovittua käyttöohjelmistoa, mutta Google myy määrää, jolla se saa maksimaalisen nettotuoton ehkä salaisilla alennuksilla tai varjottain tytäryhtiön perustamisesta. Google saavuttaa vieläkin suuremmat voitot tarjoamalla tavaroita Ja Apple menettää markkinaosuuttaan.3 Google ei ymmärrä, mutta Apple ei Apple tajua entistä suurempia voittoja huijaamalla, ja Google menettää markkinaosuuttaan.4 Sekä Apple että Google kilpailee normaalisti ja tavoittelevat normaaleja voittoja. Onko Google huijaa vai ei , Apple on parempi pettää ja päinvastoin Sama logiikka pätee riippumatta siitä, keskusteleko yksittäisiä välittäjiä neuvonantajia, myyjiä tai koko yrityksiä. Teoria-strategiat päätöksentekoa varten. Game-teoria strategisen päätöksenteon tutkiminen yhdistää erilaisia ​​matematiikan, psykologian ja filosofian aloja. Johannes von Neumann ja Oskar Morgenstern kehittivät peliteoriaa vuonna 1944, ja siitä on kulkenut paljon aikaa sitten Peliteorian tärkeys nykyaikaiseen analyysiin ja päätöksentekoon voidaan arvioida sillä, että vuodesta 1970 lähtien peräti 12 johtavaa taloustieteilijää ja tiedemiehiä on myönnetty taloustieteiden Nobelin palkinnolla heidän panoksilleen peliteoriaa varten. Useita aloja, kuten liike-elämä, talous, taloustiede, poliittinen tiede ja psykologia. Pelihistorian strategioiden ymmärrys sekä suosituimmat että jotkut suhteellisen vähemmän tunnetut strategiat ovat tärkeitä, jotta voidaan parantaa oman järkeily - ja päätöksenteon taitoja monimutkaisessa maailmassa. S Dilemma Pähkinänkuoressa. Yksi suosituimmista ja pelin perusstrategioista on Prisoner's Dilemma Tämä käsite tutkii päätöksentekoprosessia, Jonka tekijät tekevät kaksi yksilöä, jotka toimivat omalla yksilöllisellä edun mukaisella tavallaan kärsivät pahemmista tuloksista kuin jos he olisivat olleet yhteistyössä keskenään ensiksi. Vangin Dilemassa kaksi rikoksesta pidätettyä epäiltyä ovat Jotka ovat erillisissä huoneissa ja eivät voi kommunikoida keskenään. Syyttäjä tiedottaa jokaiselle heistä erikseen, että jos hän kutsuu häntä epäiltyä 1 tunnustaa ja todistaa toista, hän voi mennä vapaaksi, mutta jos hän ei toimi yhteistyössä ja epäilty 2, epäilty 1 Tuomitaan kolmeksi vuodeksi vankeuteen. Jos molemmat tunnustavat, he saavat kahden vuoden rangaistuksen, ja jos he eivät tunnusta, heidät tuomitaan yhden vuoden vankilaan. Vaikka yhteistyö on näiden kahden epäiltyjen paras strategia, Tutkimus osoittaa, että useimmat rationaaliset ihmiset mieluummin tunnustavat ja todistavat toista henkilöä vastaan ​​sen sijaan, että jäävät hiljaa ja ottavat mahdollisuuden, että toinen osapuoli tunnustaa. Pelitilanne-strategiat. Prisoner's Di Lemma luo pohjan kehittyneille peliteorian strategioille, joista suosittujakin ovat. Pistemääräiset penniät Tämä on nollasummainen peli, jossa kaksi pelaajaa soittaa pelaajille A ja pelaaja B samanaikaisesti asettaen penniäkseen pöydälle, jonka voitto riippuu siitä, onko Penniin ottelu Jos molemmat penniä ovat päitä tai jälkiä, pelaaja A voittaa ja pitää pelaajan B: n penny Jos he eivät vastaa, pelaaja B voittaa ja pitää pelaajan s penny. Deadlock Tämä on sosiaalinen dilemma skenaario, kuten Prisoner's Dilemma että kaksi Pelaajat voivat joko tehdä yhteistyötä tai puhua, eli olla tekemättä yhteistyötä Deadlockissa, jos pelaaja A ja pelaaja B toimivat keskenään, heistä kukin saa yhden voiton ja jos molemmat ovat vikoja, heistä kukin saa 2: n voiton. Mutta jos pelaaja A toimii yhteistyössä ja pelaaja B Virheet, niin A saa 0: n bonuksen ja B saa 3: n maksun. Seuraavassa payoff-kaaviossa solujen ensimmäinen numero a-d edustaa pelaaja A: n maksua ja toinen numero on pelaaja B. Deadlock Payoff Matrix. Luku on erilainen kuin Pri Soner's Dilemma, koska suurin toissijainen toiminta eli molemmat defektit ovat myös hallitseva strategia. Pelaajalle hallitseva strategia määritellään sellaiseksi, joka tuottaa korkeimman mahdollisen voiton kaikista saatavilla olevista strategioista riippumatta muiden pelaajien strategioista. Yleisesti mainittu Deadlockin esimerkki on kahden ydinvoiman valta, joka yrittää päästä yhteisymmärrykseen ydinpommiensa arsenalien poistamiseksi. Tässä tapauksessa yhteistyö edellyttää sopimuksen noudattamista, kun taas defection tarkoittaa salattavaa renegmenttia sopimuksesta ja ydinaseiden säilyttämisestä. Paras tulos Kummassakaan valtiolle valitettavasti on valitettavaa sopimus ja säilytettävä ydinvoimavaranto, kun taas toinen kansakunta poistaa sen arsenalin, koska tämä antaa entiselle valtavan piilotetun edun jälkimmäisen tapauksessa, jos sota räjähtää kahden välillä. Toinen paras Vaihtoehto on sekä puutteellista että yhteistyöhön, koska se säilyttää asemansa ydinvoimaisina. Ei kilpailu Tämä malli on myös yhteistyössä Joka on samanlainen kuin Prisoner's Dilemma, ja se on nimetty ranskalaisen matematiikan Augustin Cournotin johdolla, joka esitteli sen vuonna 1838. Cournot-mallin yleisimpiä sovelluksia kuvaillaan duopoli tai kaksi päätuottajaa markkinoilla. Esimerkiksi oletetaan kaksi yritystä A ja B tuottavat samanlaisen tuotteen ja voivat tuottaa korkeita tai pieniä määriä. Jos molemmat tekevät yhteistyötä ja sopivat tuottavan alhaisella tasolla, niin rajoitettu tarjonta johtaa markkinoiden korkeaan hintaan ja huomattavat voitot molemmille yrityksille. Jos ne puutuvat ja tuottavat korkealla tasolla, markkinat tuhoutuvat ja aiheuttavat tuotteen alhaisen hinnan ja näin ollen alhaisemmat voitot. Mutta jos yhteistyötä tehdään eli tuotetaan alhaisilla tasoilla ja muut virheet eli tuotetaan salaa korkealla tasolla, niin entinen Vain katkeaa, vaikka jälkimmäinen hyötyy suuremmasta voitosta kuin jos molemmat toimivat yhteistyössä. Yritysten A ja B maksusuoritusmatriisi kuvaa luvut miljoonaa euroa Dollaria. Näin ollen, jos A toimii yhteistyössä ja tuottaa alhaisilla tasoilla, kun taas B vikana ja tuottaa korkeilla tasoilla, voitto on sama kuin b: ssä b: ssä ja 7 miljoonassa voitolla yritykselle B. Cournot Payoff Matrix. Coordination Yhdessä koordinaatiossa pelaajat ansaitsevat korkeampia palkkioita, kun he valitsevat saman toimintatavan. Esimerkkinä voidaan mainita kaksi teknologia-jättiläistä, jotka päättävät luoda radikaali uuden teknologian muistisiruille, jotka voisivat ansaita heille satoja miljoonia voittoja tai tarkistettua versiota Vanhemmasta tekniikasta, joka ansaitsisi paljon vähemmän. Jos vain yksi yritys päätyy uuden teknologian käyttöön, kuluttajien markkina-asema olisi huomattavasti alhaisempi ja sen seurauksena se ansaitsisi vähemmän kuin jos molemmat yritykset päättävät samalla kurssilla Toisin sanoen palkka-matriisi on esitetty alla, luvut edustavat voittoa miljoonina dollareina. Jos molemmat yritykset päättävät ottaa käyttöön uuden teknologian, he ansaitsisivat 600 miljoonaa kappaletta ja Vanhan teknologian tarkistettu versio ansaisi ne 300 miljoonalla kullakin, kuten solussa d näytetään. Mutta jos yritys A päättää yksin uuden tekniikan käyttöönotosta, se vain ansaitsisi 150 miljoonaa, vaikka yritys B ansaitsisi 0 oletettavasti, koska kuluttajat eivät voi Olla valmis maksamaan nykyisestä vanhentuneesta teknologiastaan. Tässä tapauksessa on järkevää, että molemmat yritykset toimivat yhdessä eikä omin voimin. Koordinointi Payoff Matrix. Centipede Game Tämä on laaja-muotoinen peli, jossa kaksi pelaajaa vuorotellen saavat mahdollisuuden Ottaa suurimman osan hitaasti kasvaneesta rahanostosta Sentipedu-peli on peräkkäinen, koska pelaajat tekevät liikkeensä peräkkäin eikä samanaikaisesti jokainen pelaaja tuntee myös pelaamista edeltävät pelaajat valitsemat strategiat. Peli päättyy heti, kun Pelaaja ottaa pelimerkin, jolloin pelaaja saa suuremman osan ja toinen pelaaja saa pienemmän osan. Esimerkiksi, jos pelaajat A ja pelaaja B pelaavat senttiipedipeliä, Olettaa, että pelaaja A menee ensin, ja hänen on päätettävä, pitäisikö hän ottaa tai siirtää salasanan, joka tällä hetkellä on 2 Jos hän ottaa, niin A ja B saavat 1 kpl, mutta jos A läpäisee, päätös ottaa tai läpäistä on nyt Jonka pelaaja B tekee Jos B vie, hän saa 3 eli edellinen 2 1: n ja 2 saa A: n. Mutta jos B läpäisee, A pääsee nyt päättämään, ottaako se tai läpäise ja niin edelleen. Jos molemmat pelaajat aina päättävät siirtää, he Kukin saa pelin lopussa 100. Peli on, että jos A ja B molemmat tekevät yhteistyötä ja siirtävät pelin loppuun, he saavat maksimipanoksen 100: sta. Mutta jos he eivät luota toiselle pelaajalle Ja odottaa heitä ottavan ensimmäisen mahdollisuuden, niin Nash-tasapaino ennustaa, että pelaajat tekevät pienimmän mahdollisen väitteen 1 tässä tapauksessa. Kokeelliset tutkimukset ovat kuitenkin osoittaneet, että tämä pelitekniikan ennustettu järkevä käyttäytyminen esiintyy harvoin todellisessa elämässä. Tämä Ei ole intuitiivisesti yllättävää, kun otetaan huomioon pienen koon alkuperäinen palkkio suhteessa Viimeinen Kokeellisten aiheiden samankaltainen käyttäytyminen on myös esillä Travellerin Dilemma. Traveler's Dilemma Tämä on nollasta poikkeava summa, jossa molemmat pelaajat pyrkivät maksimoimaan oman voitonsa ilman muuta. Taloustieteilijä Kaushik Basu laati Matkustajan Dilemma-lentoyhtiön lentoyhtiö sitoutuu maksamaan matkustajalle kaksi korvausta vahingonkorvauksista samanlaisiin kohteisiin. Kuitenkin molempien matkustajien on erikseen arvioitava kohteen arvo vähintään 2 ja enintään 100 Jos molemmat kirjataan Samalla arvolla lentoyhtiö korvaa nämä summat. Jos arvot kuitenkin eroavat, lentoyhtiö maksaa heille pienemmän arvon ja 2 matkapakettia, jotka ovat alentaneet tätä alhaisempaa arvoa ja 2 matkustajalle Kirjoitti korkeamman arvon. Nash-tasapainotaso perustuu taaksepäin induktioon 2 tässä skenaariossa Mutta kuten Centipede-pelissä, laboratoriokokeilut osoittavat jatkuvasti, että useimmat osallistujat naiveellisesti tai Valittaessa paljon enemmän kuin 2.Traveler s dilemma voidaan soveltaa analysoimaan erilaisia ​​todellisia tilanteita Esimerkiksi taaksepäin tapahtuva induktio voi auttaa selittämään, miten kaksi yritystä, jotka osallistuvat sorkkatautikilpailuun, voivat jatkuvasti pienentää tuotteiden hintoja Joka voi johtaa siihen, että heistä tulee yhä suurempia tappioita prosessissa. Lisäpeli-teoria-strategiat. Sukupuolisotilaus Tämä on eräs uudentyyppinen koordinointipeli, jota on kuvattu aiemmin, mutta jossa on joitain palkkojen epäsymmetriaa. Koordinaatti heidän illansa Vaikka he olivat sopineet tavata joko pallo peli man mieluummin tai pelata naisen mieluummin, he ovat unohtaneet, mitä he olivat päättäneet ja yhdistää ongelma, eivät voi kommunikoida toistensa kanssa Missä he Go Maksu-matriisi on kuten on esitetty solujen numerot edustavat naisen ja miehen tapahtuman nauttimista suhteessa Esimerkiksi solu a edustaa naisten ja miehen nautintojen tasoa, kun hänellä on paljon enemmän nautintoa kuin hänellä Cell d on voitto, jos molemmat tekevät sen pallopeleistä, jota hän nauttii enemmän kuin hän Cell c edustaa tyytymättömyyttä, jos molemmat menevät paitsi väärässä paikassa, myös tapahtumaan, että he nauttivat ainakin naisen pallopelistä ja miestä pelistä. Sukupolvien palkitsemismatriisi. Se on yksinkertainen Peli, jossa pelaaja A on päättänyt jakaa rahapalkinnon Player B: llä, jolla ei ole mitään panosta pelaajan päätökseen Vaikka tämä ei ole peliteoria-strategia sinällään, se tarjoaa mielenkiintoisia näkemyksiä ihmisten käyttäytymisestä. Kokeet kertovat, että 50 pitää kaikki rahat itse 5 jaetaan samalla tavalla, ja toinen 45 antaa toiselle osallistujalle pienemmän osuuden. Diktatoripeli liittyy läheisesti ultimatumin peliin, jossa pelaajalle A annetaan tietty määrä rahaa, joista osa on Annetaan pelaajalle B, joka voi hyväksyä tai hylätä annettu määrä Saalis on, että jos toinen pelaaja hylkää tarjotun määrän, sekä A että B eivät saa mitään. Diktatuurin ja ultimatumin peleissä on tärkeitä oppitunteja esimerkiksi hyväntekeväisyyteen ja hyväntekeväisyyteen. Väkivallan Dilemma-muutos, jossa Yhteistyö - tai Väärinpäätökset korvataan Rauhalla tai sodilla Vastaavanlainen voi olla kaksi hintasotaan osallistuvaa yritystä. Jos molemmat pidättäytyvät hinnanalennuksesta, he nauttivat suhteellisesta hyvinvointisolusta, mutta hintasota vähentäisi palkkioita Mutta jos A sitoutuu hinnanalennussotaan, mutta B ei, A: lla olisi suurempi 4: n voitto, koska se voi kyseenalaistaa merkittävän markkinaosuuden ja tämä suurempi volyymi kompensoi alhaisempia hintoja. Matrix. Volunteer's Dilemma Vapaaehtoisen dilemassa joku joutuu tekemään työtä tai työtä yhteiseen hyvään. Huonoin mahdollinen lopputulos toteutuu, jos kukaan vapaaehtoinen. Mutta ylimmän johdon tietämättömyys Joissakin tilintarkastusosastolla työskentelevistä nuorista työntekijöistä on tietoisia petoksista, mutta epäröi kertoa ylimmälle johdolle, koska se johtaisi siihen, että petoksessa olevat työntekijät joutuivat syyllistyneisiin ja todennäköisesti syytettiin. Ilmiantajalla voi olla myös joitakin seurauksia linjalle. Mutta jos kukaan ei vapaaehtoistyöhön, laajamittainen petos voi johtaa yrityksen mahdolliseen konkurssiin ja kaikkien työn menettämiseen. Peliteoriaa voidaan käyttää tehokkaasti päätöksenteon välineenä Riippumatta siitä, ovatko ne taloudellisessa, liike - tai henkilökohtaisessa ympäristössä. Yhdysvaltojen voi lainata rahamäärää Maksusuoritusmäärä on luotu toisen vapausrekisterioikeuden nojalla. Korko, jolla talletuslaitos myöntää Federal Reserve - rahastolle varoja toiselle tallettajalle Institution.1 Tilastollinen toimenpide tietyn arvopaperin tai markkinoiden indeksin tuottojen hajonnan suhteesta Volatiliteetti voidaan joko mitata. Joka on kielletty liikepankkien osallistumisesta investointeihin. Ei-palkkasummassa tarkoitetaan mitä tahansa työpaikkaa kuin tilojen, yksityisten kotitalouksien ja voittoa tavoittelematon sektori. Yhdysvaltain työvaliokunta. Valuutan lyhennys tai valuutan symboli Intian Rupee INR, Intian valuutta Rupee koostuu 1.Elliott Wave Theoryista. Vanhan koulupäivän 1920-30-luvuilla oli tämä hullu nero ja ammatti-kirjanmies nimeltään Ralph Nelson Elliott. Elliott havaitsi, että osakemarkkinat, jotka ajattelivat käyttäytyvän hieman kaoottisesti, eivät todellakaan t. Kun hän osui 66-vuotiaaksi, hän lopulta keräsi riittävästi näyttöä ja luottamusta jakamaan löytöään maailman kanssa. Hän julkaisi teoriansa Kirjan nimeltä The Wave Principle. Hänen mukaansa markkinat vaihdettiin toistuvissa sykleissä, joihin hän huomautti olivat sijoittajien tunteita, jotka aiheutuivat ulkopuolisista vaikutuksista ahem, CNBC Bloomberg ESPN tai t Hän oli tuolloin vallitseva massojen psykologia. Elliott selitti, että kollektiivisen psykologian aiheuttamat hinnankorotukset ylös - ja alaspäin osoittautuivat aina samaan toistuvaan malliin. Hän kutsui näitä nousevia ja alaspäin heilahtelevia aaltoja. Hän uskoo, että jos pystyt Tunnistaa oikein toistuvat hintatyypit, voit ennustaa, missä hinta menee tai ei mene seuraavaksi. Tämä tekee siitä, että Elliott aallot niin houkuttelevat kauppiaille. Se antaa heille mahdollisuuden tunnistaa tarkat kohdat, joissa hinta todennäköisesti kääntää. Toisin sanoen, Elliott sai aikaan järjestelmän, jonka ansiosta kauppiaat voivat saada kiinni yläosasta ja pohjasta. Siksi, kaikkien hintojen kaaoksen aikana Elliott löysi järjestyksen mahtavaa, tottakai. Totta kai, kuten kaikki hullut geniitit, hän tarvitsi vaatia tätä havaintoa ja niin hän tuli ylös Elliottin aaltojen teorian kanssa. Mutta ennen kuin lähdemme Elliott-aaltoja, sinun on ensin ymmärrettävä, mitä fraktaaleja on. Fraktaalit ovat rakenteita, jotka voidaan jakaa osiksi, joista kukin on Hyvin samanlainen kopio koko matemaatikot haluavat soittaa tätä ominaisuutta itsestään. Ei tarvitse mennä kauas löytää esimerkkejä fraktaaleista he voivat löytää koko luonnon. Meri kuori on fraktaali lumihiutale on fraktaali pilvi on Fraktaali Heck, salama pultti on fraktaali. Joten miksi fraktaalit ovat tärkeitä. Elliott-aaltojen tärkeä laatu on se, että ne ovat fraktaaleja. Elliott-aaltoja voidaan jakaa edelleen pienempiin Elliot-aaltoihin kuin meriekot ja lumihiutaleet. Elliottician nyt Read on. Disclaimer saa pienen hyvityksen mistään ostoksista Amazonin linkkien kautta avustamaan sivujemme ilmaista sisältöä ja ominaisuuksia. Tallenna edistymisesi kirjautumalla sisään ja merkitsemällä oppitunti täydelliseksi.

No comments:

Post a Comment